19 iulie 2009

Gastronomia moleculara nu ucide, dar amputeaza uneori


Iata inca o stire pe care ar trebui sa o inchei cu vechea si plicticoasa recomandare "nu incercati asta acasa!".

In sfarsit, voi ati auzit despre gastronomia moleculara? Intre noi fie vorba, sa nu mai spuneti la nimeni, nici eu nu stiu ce-i aia, desi am oarece ani de cand imi fac de lucru in jurul aragazului.

Revenind, potrivit Examiner.com, un tanar bucatar german a ramas fara maini incercand sa comita, spre presupusul deliciu al prietenei lui, o reteta din, cum ziceam, zisa gastronomie moleculara.

Probabil ca explozia consecutiva manipularii unui recipient de azot lichid a fost doar o intamplare. Probabil ca o parte dintre adeptii acestei grastronomii moleculare raman intregi, nu stiu. Probabil ca bucatarilor care supravietuiesc chiar le iese ceva onorabil, daca nu cumva degustabil, in farfurie.

Asa ca scot, capul de la cutie si ma bucur ca instictul meu de conservare inca mai functioneaza. Serios, chiar ma felicit ca ieri am ales sa gatesc dovleceii recomandati de Costachel, un vechi prieten si un vrai connaisseur, care a scris o carte beton. Rog sa se consemneze ca am mancat acei dovlecei si sunt viu si teafar.

Wow!

Niciun comentariu: