21 decembrie 2008

Poveste de Craciun: sa pedalam si sa luminam!

Bradulet, bradut, dragut,
Beculete ard in tine.
Mie-mi place ca sclipeste
Da' factura cine o plateste?

Cam in maniera aceasta presupun ca au reinterpretat celebra poezie ecologistii spanioli. Nu stiu daca au versificat naratiunea si, in caz afirmativ, daca au facut-o la fel de stangaci. Cert este ca ei au avut geniala idee de a ilumina doi brazi arificiali de Craciun cu ajutorul unor "pedalatori" voluntari.

Ideea este simpla: instalatia de beculete nu este cuplata la reteaua electrica si, prin urmare, placerea de a avea doi brazi iluminati nu vaduveste bugetul Barcelonei nici macar cu un eurocent in plus pe factura de curent electric. Or la vreme de recesiune, o astfel de performanta este mai mult decat laudabila. Solutia a constat in montarea catorva biciclete pe care se poate urca oricine pentru a pedala intru iluminarea brazilor.

Dar, potrivit unuia dintre blogurile de pe Wired, se pare ca se mai si triseaza, din moment ce exista martori care au confirmat ca beculetele nu s-au stins, desi nu era nimeni la pedale. Chiar si asa, ideea mi se pare deosebit de generoasa si, recunosc, mi-ar placea sa o vad pusa in practica si pe la noi.

Hmmm... Mi-a venit o idee: vedea-mi-as primarul si vreo cativa consilieri locali iluminand bradutii toata noaptea!

Niciun comentariu: