8 decembrie 2008

S-a inventat surubul pentru idioti

Vesti proaste pentru cine mai avea cat de cat incredere in propria desteptaciune: mai nou, exista un surub mai inteligent decat omul. Da, l-au inventat si pe asta, frate! Ma rog, frate si soro, ca sa fiu corect din punct de vedere politic...
In fine, hai sa lasam la o parte chestiunile sofiticate legate de inteligentele artificiale si sa vorbim despre suruburi!
De pilda, avem noul si inteligentul surub disponibil la SmartBolts. Adica unul atat de destept, incat ii raporteaza utilizatorului cat de bine este strans. Cum asta? La capat are o bulina ce isi schimba culoarea in functie de presiune. Daca bulina e rosie, inseamna ca mai trebuie strans. Dar, daca - atentie, mare atentie! - bulina este neagra, inseamna ca l-ai strans cam tare. E genial, nu?
Doamne, ce surub simplu, ieftin si inteligent! E perfect pentru orice utilizator. OK, de acord, mai putin pentru daltonisti... Ceea ce reprezinta o discriminare crunta, care cred ca ar trebui drastic amendata. Asa ca astept cu un real interes surubul vorbitor. Care, in versiunea sa 2.0, sper ca va avea si un afisaj digital, pentru ca de la versiunea 3.0 asteptam afisajul tactil, inclusiv in Braille.
Oricum, pana atunci, eu unul ma grabesc sa patentez cana cu maner pe dreapta, precum si cana cu maner pe stanga.

4 comentarii:

Anonim spunea...

auzi, domnule! am o problema: e bun surubul asta, ma bucura inventia. dar apropo de cana: e inteligent sa bagi toarta pe dreapta si toarta pe stanga. problema e cu gura canii. eu uneori incerc sa-mi beau ceaiul prin partea de jos a canii. si, nu stiu de ce naiba, curge totul! n-ai putea sa inventezi o cana cu doua guri? si sus, si jos. ca sa nu mai curga, domnule!
si inca ceva: am si eu o inventie, doar ca inca n-am inventat-o. e vorba de foarfecele care taie cu ambele capete. ca uneori vreau sa tai cate ceva, dar nu-mi iese, ca tin foarfeca de partea ascutita si tai cu partea in care se vara degetele. unde as putea sa-mi patentez inventia asta? foarfecele care taie cu orice parte... mie mi se pare ca sunt genial cu inventia asta a mea. nu-i asa?

Anonim spunea...

auziti, domnule florin iorga, unde e emisiunea asta de la radio iasi, ca v-am citit prezentarea? se numeste "omonima" sau cum? ca ati scris acolo: la inceput a fost emisiunea omonima. chiar asa se cheama, "emisiunea omonima"? ca vreau si eu s-o ascult ca pareti destept. si, daca se cheama asa, ce inseamna ca adica e omonima? e despre oameni? sau despre homo? daca-i despre homo, de ce nu-i spuneti "emisiunea homonima"?

Stiri trasnite spunea...

Domnu' Leonte, incantat de cunostinta! Emisiunea cea (h)omonima se numeste "Stiri trasnite", iar Radio Iasi FM comite imprudenta de a o difuza duminca, intre 9 si 9.45. Nu mi-e prea clar de ce vreti sa o ascultati: pentru ca va lasati inselat de aparente ("pareti destept") sau pentru ca... presupuneti ca ar fi cu si despre homo? Ma rog, nu conteaza, orice ascultator ingrasa punctul de audienta. Drept pentru care, sunteti binevenit! :)

Stiri trasnite spunea...

Cat despre surub si, respectiv, cana... Am spus mereu, de ori de cate ori am avut ocazia, ca toata treaba e din toarta. Da, domnule, chiar asa este! Insa despre cana cu doua guri nu indraznesc sa ma pronunt in calitate de expert. Dar promit ca ma voi dedica acestei generoase teme de cercetare. Pana atunci, imi permit sa mai spun ca la gura canii e ca la gura sobei: daca nu esti atent, risti sa te arzi.